ul. Jagiellońska 72, 25-602 Kielce

Budowa obwodnicy miasta Włoszczowa

 

flaga polski

Nazwa zadania: „Budowa obwodnicy miasta Włoszczowa w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 786 wraz z połączeniem z drogą wojewódzką nr 742 i nr 785 /Etap II – Obwodnica Włoszczowy w ciągu DW 742/” w systemie „zaprojektuj i zbuduj”

Informacja o finasowaniu: Zadanie dofinansowane jest z budżetu państwa ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg

Wartość finasowania:

Szacowana całkowita wartość zadania: 82 008 683,00 PLN

Wartość dofinasowania z budżetu państwa: 18 900 000,00 PLN

Data podpisania umowy: grudzień 2022r.

 

Krótki opis zadania:

Parametry techniczne:

Parametry techniczne jezdni obwodnicy:

  • kategoria drogi – droga wojewódzka;
  • klasa drogi – GP;
  • prędkość projektowa – VP=70 km/h (poza terenem zabudowanym);
  • prędkość projektowa – VP=60 km/h (w terenie zabudowanym);
  • prędkość miarodajna – Vm = 80 km/h;
  • szerokość jezdni – 2 x 3,50m + 2 x 0,50 m;
  • kategoria ruchu – KR5;
  • obciążenie – 115 kN/oś.

Powiązania z siecią istniejących dróg.

S1 Skrzyżowanie ‐ Powiązanie projektowanej obwodnicy ze starą drogą wojewódzką DW 742, ul. Młynarska. Skrzyżowane o ruchu okrężnym, średnica zewn. 40 m.

Przyjęto następujące parametry techniczne ul. Młynarskiej:

  • klasa drogi – Z
  • prędkość projektowa – VP=50 km/h
  • szerokość jezdni – 7,00 m

S2 Węzeł typu WC ‐ Powiązanie projektowanej obwodnicy z drogą wojewódzką DW 785. Na drodze wojewódzkiej zaprojektowano skrzyżowanie skanalizowane z wydzielonym lewoskrętem w kierunku obwodnicy, na łącznicę. Na obwodnicy skrzyżowanie o ruchu okrężnym, średnica zewn. 40 m.

Przyjęto następujące parametry techniczne drogi wojewódzkiej DW 785:

  • klasa drogi – G
  • prędkość projektowa – VP=50 km/h
  • szerokość jezdni – 7,00 m

S3 Skrzyżowanie ‐ Skrzyżowanie o ruchu okrężnym, pięć wlotów, średnica zewn. 55 m.

Powiązanie projektowanej obwodnicy z drogami:

  • Drogą powiatową do m. Łachów,
  • Drogą powiatową, ul. Koniecpolska,
  • Drogą gminną, ul. Śląska.

Przyjęto następujące parametry techniczne drogi powiatowej do m. Łachów:

  • klasa drogi – Z
  • prędkość projektowa – VP=50 km/h
  • szerokość jezdni – 6,00 m

Przyjęto następujące parametry techniczne drogi powiatowej, ul. Koniecpolskiej:

  • klasa drogi – Z
  • prędkość projektowa – VP=50 km/h
  • szerokość jezdni – 6,00 m

Przyjęto następujące parametry techniczne drogi gminnej, ul. Śląskiej:

  • klasa drogi – L
  • prędkość projektowa – VP=40 km/h
  • szerokość jezdni – 6,00 m

S4 Skrzyżowanie ‐ Powiązanie projektowanej obwodnicy z drogą wojewódzką DW 785. Skrzyżowanie o ruchu okrężnym, średnica zewn. 40 m.

Przyjęto następujące parametry techniczne drogi wojewódzkiej DW 786, ul. Czarnieckiego:

  • klasa drogi – G
  • prędkość projektowa – VP=50 km/h
  • szerokość jezdni – 7,00 m

S5 ‐ Skrzyżowanie ‐ Powiązanie projektowanej obwodnicy z drogą powiatową do m. Wola Wiśniowa, ul. Wiśniowa. Skrzyżowanie skanalizowane z wydzielonymi lewoskrętami z obwodnicy.

Przyjęto następujące parametry techniczne drogi powiatowej do m. Wola Wiśniowa,

  1. Wiśniowa:
  • klasa drogi – Z
  • prędkość projektowa – VP=50 km/h
  • szerokość jezdni – 6,00 m

S6 Skrzyżowanie ‐ Powiązanie projektowanej obwodnicy z drogą wojewódzką DW 742, ul. Jędrzejowska. Skrzyżowanie o ruchu okrężnym, średnica zewn. 40 m, z wydzielonym

dodatkowym prawoskrętem poza jezdnią ronda z obwodnicy w kierunku Jędrzejowa.

Przyjęto następujące parametry techniczne drogi wojewódzkiej DW 785:

  • klasa drogi – G
  • prędkość projektowa – VP=50 km/h
  • szerokość jezdni – 7,00 m

S7 – Skrzyżowanie S7 ‐ Powiązanie projektowanej obwodnicy ze stara drogą wojewódzką DW 786, ul. Partyzantów. Skrzyżowanie o ruchu okrężnym, średnica zewn. 40 m.

Przyjęto następujące parametry techniczne ul. Partyzantów:

  • klasa drogi – G
  • prędkość projektowa – VP=50 km/h
  • szerokość jezdni – 7,00 m

W ramach planowanej inwestycji przewidziano wykonanie następujących zadań:

  • budowa i rozbudowa dróg o konstrukcji nawierzchni jezdni o warstwie ścieralnej z mieszanki mineralno- asfaltowej (kategorie ruchu KR1, KR2, KR3, KR4, KR5) ze skrzyżowaniami i rondami,
  • przebudowa istniejących dróg i skrzyżowań w zakresie kolizji z Inwestycją;
  • budowa infrastruktury dla pieszych i rowerzystów,
  • oznakowanie pionowe i poziome,
  • wykonanie obiektów inżynierskich,
  • wykonanie wiaduktów,
  • wykonanie dróg serwisowych/dojazdowych,
  • wykonanie oświetlenia drogi w obrębie skrzyżowań, przejść dla pieszych,
  • wykonanie systemu odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizacja deszczowa, urządzenia podczyszczające,
  • oczyszczenie i udrożnienie istniejących rowów i odbiorników dla skutecznego odprowadzenia wód z  pasa drogowego;
  • wycinkę kolidujących z Inwestycją drzew oraz wykonanie nasadzeń nowej roślinności, (drewno stanowi własnością województwa świętokrzyskiego, istnieje możliwość odkupienia przedmiotowego drewna przez Wykonawcę Robót);
  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury podziemnej i nadziemnej: urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci gazowych i innych;
  • urządzenia ochrony środowiska: przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno – naprowadzającym, zieleń,
  • wykonanie rozpoznania saperskiego i zapewnienie stałego nadzoru saperskiego wraz z dokonaniem wszelkich działań wynikających z nadzoru;
  • wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg i obiektów inżynierskich oraz korpusu wysokich nasypów wraz z powierzchniowym umocnieniem skarp;
  • po zakończeniu Robót wykonać pełną rekultywację terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, Plac Budowy, drogi tymczasowe – wykonane na potrzeby Wykonawcy i budowy oraz wszelkich innych terenów przekształconych przez Wykonawcę;
  • dokonać uzgodnień z zarządcami dróg publicznych oraz właścicielami nieruchomości w zakresie przywrócenia dróg oraz nieruchomości użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu nie gorszego niż przed rozpoczęciem budowy oraz zrealizować ww. zobowiązania;
  • wznowić/ustalić/wydzielić granice pasów drogowych dróg budowanych w ramach Inwestycji, znajdujących się w liniach rozgraniczających Inwestycji, z uwzględnieniem ich projektowanej kategorii i opracować szkic przebiegu granic tych pasów drogowych;
  • wszelkie Roboty wynikające z konieczności podłączenia odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań;
  • umieszczenie tablic zgodnie z Ustawą o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg (1x dwustronna tablica informacyjna na etapie realizacji robót + 1x dwustronna tablica pamiątkowa ustawiona po zakończeniu realizacji robót);
  • Wykonawca dokona odbudowy osnowy geodezyjnej oraz stabilizacji pasa drogowego po wykonaniu robót budowlanych.

Cel inwestycji:

Celem głównym projektu pn.: „Budowa obwodnicy miasta Włoszczowa w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 786 wraz z połączeniem z drogą wojewódzką nr 742 i nr 785 /Etap II – Obwodnica Włoszczowy w ciągu DW 742/” jest poprawa jakości infrastruktury drogowej i zwiększenie przepustowości układu komunikacyjnego na drogach wojewódzkich nr 786, 742 oraz 785.

Cel ten zostanie osiągnięty poprzez realizację szeregu celów pośrednich projektu, do których należą:

  • oszczędność czasu w przewozach pasażerskich i towarowych poprzez sprawny przepływ pojazdów;
  • zwiększenie przepustowości drogi;
  • poprawa bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego;
  • poprawa dostępności użytkowników drogi do sieci dróg krajowych i lokalnych;
  • poprawa komfortu podróżowania;
  • redukcja negatywnego oddziaływania szkodliwych składników emisji spalin, hałasu, drgań;
  • poprawa estetyki krajobrazu i wizerunku regionu,
  • podnoszenie walorów turystycznych,
  • pobudzenie przedsiębiorczości w województwie.