Nazwa zadania:
„Rozbudowa zespołu obiektów mostowych w ciągu DW 756 wraz z dojazdami
w m. Dębniak w km 21+144 – 21+434 i Paprocice w km 23+625 – 24+230,14”
Informacja o finasowaniu:
Zadanie jest współfinansowane ze środków budżetu państwa z rezerwy subwencji ogólnej na 2023 rok
Wartość finasowania:
Całkowita wartość zadania: 19 622 975,18 PLN
Wartość dofinasowania: 7 782 455,00 PLN
Krótki opis zadania:
Stan istniejący obiektu mostowego M1 w km 21+187,15 w miejscowości Dębniak.
Istniejący most znajduje się w km 21+187,15 w miejscowości Dębniak, jest obiektem jednoprzęsłowym o schemacie statycznym belki swobodnie podpartej. Konstrukcję nośną tworzy pięć żelbetowych dźwigarów belkowych w rozstawie co 1,70m zespolonych z żelbetową płytą pomostu. Konstrukcja nośna oparta jest na masywnych przyczółkach. Główne elementy wyposażenia stanowią: izolacja bitumiczna, nawierzchnia z betonu asfaltowego, barieroporęcze stalowe.
Podstawowe parametry techniczne obiektu:
Zakres robót:
Ze względu na stan techniczny istniejącego obiektu oraz brak możliwości wzmocnienia istniejącej konstrukcji do założonych parametrów, planowana jest całkowita rozbiórka istniejącego obiektu i budowa nowego mostu o zwiększonych parametrach technicznych.
Z uwagi na lokalizację obiektu na odcinku istniejącej drogi wojewódzkiej nr 756 wymagane będzie etapowanie robót oraz organizacja ruchu w rejonie obiektu. Przebudowa mostu zakłada całkowite wyłączeniem istniejącego odcinka drogi z ruchu..
Obiekt mostowy zaprojektowano na klasę obciążeń A wg PN-85/S-10030 oraz wojskowe obciążenie STANAG 150 i klasę obciążeń MLC 150 jako obiekt trwały o konstrukcji sprężonej, w miejscu istniejącego mostu. Minimalne światło mostów zostało wyznaczone na podstawie obliczeń hydrauliczno – hydrologicznych oraz wymagań dla przejść dla zwierząt. Skrajnia przejść dla zwierząt po obu stronach rzeki Słupianka szerokości min. 5,00 i wysokości min. 3,50m). Odwodnienie mostów systemem wpustów i sączków oraz podwieszany kolektor odprowadzający wodę opadową do kanalizacji deszczowej.
Parametry nowoprojektowanego obiektu po rozbudowie:
Stan istniejący obiektu mostowego M2 w km 23+709,10 w miejscowości Paprocice
Istniejący most jest obiektem jednoprzęsłowym o schemacie statycznym belki swobodnie podpartej. Konstrukcję nośną tworzy żelbetowa płyta pomostu. Konstrukcja nośna oparta jest na masywnych przyczółkach. Główne elementy wyposażenia stanowią: izolacja bitumiczna, nawierzchnia z betonu asfaltowego, barieroporęcze stalowe.
Podstawowe parametry techniczne obiektu:
Zakres robót:
Ze względu na stan techniczny istniejącego obiektu oraz brak możliwości wzmocnienia istniejącej konstrukcji do założonych parametrów, planowana jest całkowita rozbiórka istniejącego obiektu i budowa nowego mostu o zwiększonych parametrach technicznych.
Z uwagi na lokalizację obiektu na odcinku istniejącej drogi wojewódzkiej nr 756 wymagane będzie etapowanie robót oraz organizacja ruchu w rejonie obiektu. Przebudowa mostu zakłada całkowite wyłączeniem istniejącego odcinka drogi z ruchu..
Obiekt mostowy zaprojektowano na klasę obciążeń A wg PN-85/S-10030 oraz wojskowe obciążenie STANAG 150 i klasę obciążeń MLC 150 jako obiekt trwały o konstrukcji sprężonej, w miejscu istniejącego mostu. Minimalne światło mostów zostało wyznaczone na podstawie obliczeń hydrauliczno – hydrologicznych oraz wymagań dla przejść dla zwierząt. Skrajnia przejść dla zwierząt po obu tronach rzeki Słupianka szerokości min. 5,00 i wysokości min. 3,50m)Odwodnienie mostów systemem wpustów i sączków oraz podwieszany kolektor odprowadzający wodę opadową do kanalizacji deszczowej.
Parametry nowoprojektowanego obiektu po rozbudowie:
Droga:
Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 756 przewiduje dostosowanie jej do parametrów technicznych:
Na przebudowanych odcinkach niezbędne do wykonania są również roboty z zakresu: budowy oświetlenia drogowego, przebudowy sieci PGE, przebudowa kolizji telekomunikacyjnych; budowy kanału deszczowego, przebudowa sieci wodociągowej.